Båtoppsett

oppsettI Hagan har du som medlem mulighet for å sette båten på land ved hjelp av slippgjengen og slippvogna. Bestillingen gjøres elektronisk under menyen “Registrering”. Det er opp- og utsett på onsdager og søndager(gjelder ikke hvis disse faller på helligdag). Tidspunkt på dagen varierer med tidspunkt for flo/fjære og avgrenses til +- 2 timer ift høyvann. For større båter er man avhengig av flo sjø. Normalt sett skal båter for vanlig vårpuss ikke stå lenger på land enn 3-4 dager. Skal man stå lenger på land må dette avtales med slippgjengen, da blir man ikke plassert på betongplattingen. Båteier som ikke er medlemmer i HBF, og som ønsker å sette ut mindre båter via slippen og egen henger, oppfordres til å betale kr50,- i brevsprekka på veggen mot slippen. HBF tilbyr også lagring av båter på land. Følgende skjemaer skal fylles ut ved opp-/utsett, lagring på land og utsett etter lagring på land:

Avtale om oppsett
Avtale om lagring på land
Avtale om utsett etter lagring på land

Slippgjengen;

Trond Fjellsaune          90068234