Invitasjon til foredrag om seiling på norskekysten

Hei alle seil- og båtvenner.
Harstad seilforening får onsdag 14 mars besøk av foredragsholder Jon Amtrup fra  Norges seilforbund. Jon er kontaktperson for turseiling i NSF.
I samarbeid med “Anna Rogde” og Sør-Troms museum, inviterer vi til foredrag i Storsalen ved Sør Troms Museum kl.19.00 onsdag 14 mars.
Tema for foredraget er “Hvordan og hvorfor seile Norskekysten”, med undertittel “en søring seiler i nord-Norge”
Norge har verdens vakreste kyst. En trenger derfor ikke seile over havet for finne fine cruisingområder og eventyr. Jon Amtrup holder foredrag om å seile verdens vakreste kyst: Norskekysten, samt marin forsøpling og hvordan seilere og andre båtfolk kan bidra til å bekjempe dette problemet. Foredraget tar i overkant av en time.
Jon Amtrup er en seiler, journalist og forfatter fra Fredrikstad. Han har blant annet gitt ut Havneguiden 4 Bergen-Kirkenes, Sail to Svalbard, Ramsalt – historien om Shetland Race og Kong Harald V – seileren som ble en av gutta. Hans siste bok er Norske Kystperler, som også danner grunnlag for en del av foredraget.